Who Knew 和訳 --- P!NK [I'm Not Dead収録]

by - 1/21/2018


Who Knew  和訳 ---  P!NK [I'm Not Dead収録]

You took my hand
あなたは私の手をとって
You showed me how
見せてくれた
You promised me you'd be around
そばにいるって約束してくれた
That's right
そうだった
I took your words
私はあなたの言葉を真に受けて
And I believed  In everything  You said to me
あなたの言った言葉を全部信じてた
That's right
そうだったよね

If someone said three years from now
You'd be long gone
もし誰かが3年もしたらあなたはいなくなる、なんて言ってきたら
I'd stand up and punch them out
立ち上がってパンチしてやる
'Cause they're all wrong
だって彼らは全部間違ってる
I know better
私のほうがよく知ってる
'Cause you said forever
だってあなたはずっと一緒だって言ってくれたから
And ever
Who knew
誰も知りもしないけど

Remember when we were such fools
覚えてる?私たちがほんとバカみたいだった頃
And so convinced and just too cool
自信満々でかっこつけすぎてたよね
I wish I could touch you again
あなたにもう一度触れられたらいいのに
I wish I could still call you friend
まだあなたのことを友達と呼べたらいいのに
I'd give anything
それができるなら何だって差し出すのに

When someone said count your blessings now
For they're long gone
いつか無くした時のために、今あるものを大事にしなさい、
って誰かに言われたけど
I guess I just didn't know how
私はただその方法が分からなかったんだと思う
I was all wrong
結局、私が全部間違ってたの
They knew better
彼らの方がよく分かってた
Still you said forever
それでもあなたは永遠に一緒だって言ってくれたよね
And ever
Who knew
こんなこと誰も知りもしないけど

I'll keep you locked in my head
あなたのこと忘れないよ
Until we meet again
また会える時まで
Until we
Until we meet again
また会える時まで
And I won't forget you my friend
大切なあなたのこと忘れないから
What happened?
私たちどうしてこうなったの?

If someone said three years from now
You'd be long gone
もし誰かが3年もしたらあなたはいなくなるって言ってきたら
I'd stand up and punch them out
立ち上がってパンチしてやる
'Cause they're all wrong and
だって彼らは全部間違ってるもの
That last kiss
あの最後のキス
I'll cherish
大切にするから
Until we meet again
また会える時まで
And time makes
It harder
時が経つにつれてあなたを忘れそうになるけど
I wish I could remember
ずっと忘れずにいたいよ
But I keep
Your memory
私はあなたとの思い出を忘れないから
You visit me in my sleep
だってあなたは夢で逢いにきてくれる
My darling
ダーリン
Who knew
誰も知らないけど
My darling
ダーリン
Who knew
こんなこと誰も知りもしないけど
My darling
ダーリン
I miss you
あなたが恋しいよ
My darling
ダーリン
Who knew
こんなこと誰も知りもしないけど

-----------------
この曲2006年にリリースされたんですね。
高校生の時からずっと聴いててずっと訳したいと思ってたので、今更ながらUPしました。
若い時の強がりと純粋さが歌詞で表現されてて、このMusic Videoもとても切ないです。
誰しも忘れない恋があるものですね。

You May Also Like

0 コメント